Użytkownicy „Smart-ID” otrzymali fałszywe wiadomości

Fot. Getty Images
podpis źródła zdjęcia

W Wilnie w skutek działań oszustów ucierpiały dwie osoby, które kliknęły linki w fikcyjnych wiadomościach w aplikacji bankowej „Smart-ID”.

Twórcy aplikacji ostrzegają, że ani bank, ani „Smart-ID” nigdy nie proszą o połączenie się ze stronami internetowymi, nie wymagają również danych logowania ani hasła.

Viktor Kamarevcev, litewski szef „SK ID Solutions”, która stworzyła aplikację, podkreśla, że zawsze trzeba sprawdzać, z jaką stroną się łączymy.

Twórcy aplikacji dodają, że hasło należy podawać tylko z własnej inicjatywy, a nie na czyjąś prośbę i tylko w przypadku transakcji zainicjowanych przez użytkownika.

Na policji wszczęto dochodzenie przedprocesowe w sprawie nielegalnego korzystania z elektronicznego instrumentu płatniczego.
źródło: ar/BNS, fot. Getty Images
Więcej na ten temat