W związku z niezadowoleniem społecznym z planowanego rozwoju infrastruktury kolejowej w Kłajpedzie, który wymagałby wycięcia kilkudziesięciu hektarów lasu Giruliai, rząd pospiesznie zmienił projekt uchwały.
Proponowany projekt przewiduje jaśniejszy zarys możliwych alternatyw dla rozwoju węzła kolejowego w Kłajpedzie, w tym na terenach wsi Kopūstai i drogi Pauostis.
Po tym, jak rząd podjął w ubiegłym tygodniu decyzję w sprawie rozwoju infrastruktury kolejowej w Kłajpedzie, w samorządzie miasta narodził się pomysł utworzenia regionalnego parku Giruliai, który chroniłby las przed wycinką.
Rozwój infrastruktury kolejowej jest niezbędny do odciążenia dworca centralnego w Kłajpedzie, co wpłynie na zmniejszenie hałasu i zanieczyszczenia powietrza w mieście.
Jednak społeczność miejska nie zgadza się, aby z tego powodu zostałby wycięty las.
Po tym, jak rząd podjął w ubiegłym tygodniu decyzję w sprawie rozwoju infrastruktury kolejowej w Kłajpedzie, w samorządzie miasta narodził się pomysł utworzenia regionalnego parku Giruliai, który chroniłby las przed wycinką.
Rozwój infrastruktury kolejowej jest niezbędny do odciążenia dworca centralnego w Kłajpedzie, co wpłynie na zmniejszenie hałasu i zanieczyszczenia powietrza w mieście.
Jednak społeczność miejska nie zgadza się, aby z tego powodu zostałby wycięty las.
źródło: ar/BNS, fot. BNS / Aurelija Kripaite
Więcej na ten temat