Samorząd miasta Wilna dwa tygodnie temu ogłosił, że w lipcu centrum miasta zamieni się w jedną dużą galerię pod gołym niebem. Otrzymano rekordową liczbę zgłoszeń – ponad 500 artystów.
Celem kampanii „Sztuka bez dachu” („Menas be stogo”) jest wspieranie artystów, którzy ucierpieli z powodu koronawirusa.
Komisja wybrała 100 prac, które będą wyświetlane na billboardach miasta. Wśród nich - różne dzieła, od malarstwa po fotografię, od rzeźby po sztukę wideo. Resztę prac będzie można obejrzeć w wirtualnej galerii.
„Fakt, że otrzymaliśmy tak ogromną ilość zgłoszeń w ciągu zaledwie czterech dni, pokazuje, że ścisłe partnerstwo między miastem a sztuką jest pożądane. Dlatego uważam, że przekształcenie Wilna w dużą galerię sztuki nie będzie jednorazowym projektem” - powiedział Remigijus Šimašius, mer Wilna.
Wystawa „Sztuka bez dachu” w centrum Wilna zostanie otwarta 7 lipca na billboardach firmy reklamowej JCDecaux Lietuva.
Te, jak również prace wystawianie w wirtualnej galerii, będzie można nabyć bezpośrednio od artystów.
Projekt ma być aktywnie promowany również za granicą, co pomoże litewskim artystom znaleźć fanów również w innych krajach.
Udział w projekcie jest bezpłatny, wszystkie koszty wystawy pokrywają organizatorzy projektu - Samorząd miasta Wilno i firma reklamy zewnętrznej JCDecaux Lietuva.
Komisja wybrała 100 prac, które będą wyświetlane na billboardach miasta. Wśród nich - różne dzieła, od malarstwa po fotografię, od rzeźby po sztukę wideo. Resztę prac będzie można obejrzeć w wirtualnej galerii.
„Fakt, że otrzymaliśmy tak ogromną ilość zgłoszeń w ciągu zaledwie czterech dni, pokazuje, że ścisłe partnerstwo między miastem a sztuką jest pożądane. Dlatego uważam, że przekształcenie Wilna w dużą galerię sztuki nie będzie jednorazowym projektem” - powiedział Remigijus Šimašius, mer Wilna.
Wystawa „Sztuka bez dachu” w centrum Wilna zostanie otwarta 7 lipca na billboardach firmy reklamowej JCDecaux Lietuva.
Te, jak również prace wystawianie w wirtualnej galerii, będzie można nabyć bezpośrednio od artystów.
Projekt ma być aktywnie promowany również za granicą, co pomoże litewskim artystom znaleźć fanów również w innych krajach.
Udział w projekcie jest bezpłatny, wszystkie koszty wystawy pokrywają organizatorzy projektu - Samorząd miasta Wilno i firma reklamy zewnętrznej JCDecaux Lietuva.
źródło: ar/BNS, fot. Samorząd Miasta Wilna
Więcej na ten temat