Wilno w gronie finalistów na międzynarodowym prestiżowym konkursie

fot. Samorząd Miasta Wilna
podpis źródła zdjęcia

Dwa litewskie projekty zostały uznane za najlepsze w prestiżowym konkursie City, Nation, Place Awards 2020, który nagradza najbardziej kreatywne i skuteczne strategie z zakresu marketingu miejsca. Wileńska turystyczna kampania reklamowa „Wilno jest cudowne, gdziekolwiek się znajduje” została uznana za najlepszą strategię komunikacyjną. Natomiast Grupa Wizerunku Litwy działająca przy Kancelarii Rządu znalazła się w gronie finalistów za strategię prezentacji kraju na lata 2020-2030. Strategia została uznana za najlepszy projekt w kategorii wykorzystania danych.

W finale rozdania nagród w Wielkiej Brytanii znalazło się 6 projektów „Go Vilnius”, „Podróżuj po Litwie” i Litewskiej Grupy Wizerunku. Konkurowali z projektami marketingowymi i komunikacyjnymi z ponad 20 krajów - Finlandii, Danii, Portoryko, Słowenii, Jamajki, Arabii Saudyjskiej, RPA, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Kanady i innych.

Wileńska kampania reklamowa „Wilno - jest niesamowite gdziekolwiek się znajduje” pokonała w finale konkursu 14 pozostałych finalistów, w tym miasta takie, jak: Helsinki, Manchester, Filadelfia oraz dwa kraje: Wielką Brytanię i Danię.

Reklama stworzona przez agencję Bechtle and Milzarajs zachęca do spojrzenia z uśmiechem na problem Wilna „nieznanego”. Ma na celu zachęcić do odkrycia stolicy. Kampania ruszyła w lutym br. na docelowych rynkach turystycznych Wilna - Wielkiej Brytanii i Niemiec. Natychmiast została zauważona w międzynarodowych mediach podróżniczych i reklamowych, m.in. przez portal turystyczny Lonely Planet, portal ogłoszeniowy The Drum i inne.

„Kolejna prestiżowa nagroda potwierdza, że ​​jesteśmy na dobrej drodze, wybierając mniej utarte kampanie reklamowe. Nie boimy się ani humoru, ani autoironii” - powiedziała Inga Romanovskienė, dyrektorka „Go Vilnius”. - Cieszymy się, że pozostajemy najbardziej godną uwagi firmą. Pomaga nam to skupić się na mieście podczas przerwy turystycznej i jesteśmy pewni, że ułatwi ożywienie turystyki po ustąpieniu pandemii”.

Projekt Grupy Wizerunku Litwy działającej przy Kancelarii Rządu „Strategia dostaw zagranicznych Litwy na lata 2020-2030” został uznany za najlepszy w kategorii wykorzystania danych. W ostatnim etapie Litwa rywalizowała z Arabią Saudyjską, RPA i Walią. Krajowa strategia została doceniona za skuteczne zaangażowanie interesariuszy i wszechstronne wykorzystanie danych.

„W ubiegłym roku Litwa została zauważona i doceniona na międzynarodowym konkursie City, Nation, Place Awards za zaangażowanie społeczeństwa w kreowanie marki kraju. W tym roku aż 6 projektów z Litwy weszło do finału w różnych kategoriach. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z międzynarodowej oceny strategii dostaw w kraju, która pokazuje, że jesteśmy na dobrej drodze, współpracując z partnerami z sektora publicznego i prywatnego w celu stworzenia jednolitego krajowego systemu dostaw. Nagroda jest wynikiem konsekwentnej pracy nas wszystkich - skomentował Marius Gurskas, szef Litewskiej Grupy Wizerunkowej.

Strategia określa główne obszary państwa, które staną się podstawą komunikacji litewskiej w najbliższej dekadzie. W najbliższej przyszłości dzięki danej strategii Litwa podkreśli za granicą swoje osiągnięcia w dziedzinie gospodarki, kultury, zarządzania. Dopracowano także cztery wartości litewskiego społeczeństwa: wolność tworzenia, doskonalenie, wytrwałość i więź z naturą.
źródło: AK/Samorząd Miasta Wilna, fot. Samorząd Miasta Wilna
Więcej na ten temat