Sklep internetowy „Barbora”, prowadzony przez Maxima Group i działający w trzech krajach bałtyckich, wkracza na polski rynek, gdzie działa sieć sklepów Stokrotka. Zdaniem szefa „Barbory”, taki krok został podjęty po ugruntowaniu pozycji na rynkach bałtyckich w zeszłym roku.
„Ekspansja do Polski to już dojrzały, strategiczny etap rozwoju firmy. W pierwszym etapie rozpoczniemy działalność w Warszawie. Tutaj widzimy wiele niewykorzystanego potencjału dla rozwoju handlu elektronicznego”- czytamy w raporcie.
„Barbora” rozpoczęła działalność na Litwie w 2014 roku, a w 2018 roku rozszerzyła swoją działalność na Łotwie i w Estonii.
W zeszłym roku, kiedy wybuchła pandemia koronawirusa i zapotrzebowanie na dostawy do domu znacznie wzrosło, „Barbora” rozszerzyła działalność na mniejsze miasta w krajach bałtyckich.
Od początku pandemii „Barbora” ponad dwukrotnie zwiększyła liczbę pracowników na Litwie. Według danych Sodry - obecnie firma zatrudnia ponad 1,3 tys. osób.