Simonas Krėpšta: przedłużana nauka zdalna to był błąd

Simonas Krėpšta: błędem było przedłużanie nauki zdalnej dzieci, fot. BNS/ 15min.lt/ Lukas Balandis
podpis źródła zdjęcia

Simonas Krėpšta, główny doradca prezydenta ds. gospodarczych i społecznych, powiedział, że błędem było przedłużanie nauki dzieci na odległość i miało to wpływ na ich oceny oraz zdrowie emocjonalne.

„Widzimy jednak, że błędem było tak długie kształcenie na odległość i jak powiedzieli eksperci, przekształciło się to w edukację przynoszącą straty – ponad jedna trzecia wyników dzieci pogorszyła się podczas kwarantanny, natomiast o prawie połowę pogorszyło się zdrowie emocjonalne dzieci” – powiedział Simonas Krėpšta.

„Są to niezwykle niepokojące sygnały. W następnym roku szkolnym musimy zrobić wszystko, co w naszej mocy, aby przywrócić naukę kontaktową” – dodał doradca.

Roma Jusienė, profesor Uniwersytetu Wileńskiego (VU), powiedziała, że ​​jedna trzecia dzieci i młodzieży ma kliniczne zaburzenia emocjonalne.

„Większość z nich to zaburzenia emocjonalne – wysoki poziom depresji, wysoki poziom lęku, niestety samookaleczenia przybierają wiele form. Są to m.in. zaburzenia psychosomatyczne – wszelkiego rodzaju bóle, zaczynając od bólów głowy, brzucha, zaburzeń oddychania bez jasnych powodów medycznych” – powiedziała profesor.

Dodała też, że spada motywacja dzieci i młodzieży do nauki.

Uczniowie na nauce zdalnej z przerwami przebywają od pierwszej kwarantanny. Niektórzy nie wracali do klas z powodu braku wznowienia przez samorządy edukacji kontaktowej.
źródło: AK/ BNS, fot. BNS/ 15min.lt/ Lukas Balandis
Więcej na ten temat