W dniach 18-20 czerwca w okolicach miasta Parnu (Estonia) odbyła się druga runda Bałtyckich Mistrzostw Samochodowych (Baltic Touring Car Championship) o Henkell Grand Prix, w której brało udział ponad 20 zespołów wyścigowych z Litwy, Łotwy, Estonii oraz Finlandii. Założony przez Michała Klonowskiego zespół Klion Racing Team zajął pierwsze miejsce w swojej klasie i 16. lokatę w klasyfikacji ogólnej.
Ogromnym wyzwaniem dla zespołu było znalezienie odpowiedniego balansu auta, ustawień hamulców oraz podwozia. Podczas oficjalnych treningów udało się wyeliminować pewne niuanse związane z prowadzeniem auta i przygotować samochód do wymagającego wyścigu.
Efekty bardzo dobrych przygotowań można było zobaczyć od razu, bo kierowca Janis Hans osiągnął rekordowy wynik dla tego samochodu, co dało możliwość wyjścia na prowadzenie w kategorii A2000 oraz utrzymania go do końca.
Team kierowany przez Michała Klonowskiego oraz zmienników Pavla Beskrovnoi oraz Janisa Hansa pokonał ponad 180 okrążeń w 6-godzinnym wyścigu, co zapewniło mu zwycięstwo w klasie A2000 (silniki do 2 000 cm3) i pierwsze miejsce na podium, zaś w rankingu generalnym polsko-łotewsko-estoński zespół uplasował się na 16. pozycji.
– Uzyskaliśmy pierwsze miejsce w swojej klasie i 16. lokatę w klasyfikacji ogólnej – to bardzo dobry wynik. Udało się to osiągnąć dzięki dobrej współpracy i zgraniu całego zespołu – komentuje dla TVP Wilno Michał Klonowski, lider Klion Racing Team.
To nie jest pierwsze zwycięstwo założonego przez Michała Klonowskiego zespołu Klion Racing Team. W ubiegłym roku na wyścigu Aurum 1006 km Powered by Hankook pod Połągą w klasie TC2 wystartował założony przez Michała Klonowskiego zespół Akademii Motorsport – Gaga Studio Racing Team, startujący z samochodem Honda Civic. Samochód kierowany przez Michała Klonowskiego oraz zmienników – Andriusa Žiogelisa, Šarūnasa Dailidė oraz Andriusa Maniušisa – pokonał 189 okrążeń w ciągu 8 godzin 43 minut i 41 sekund, co zapewniło mu pierwsze miejsce w klasie TC2 (silniki do 2 000 cm3), zaś w rankingu generalnym polsko-litewski zespół uplasował się na 23. pozycji.
Podczas wyścigów widzowie mogli podziwiać również takie marki, jak Porsche czy Lamborghini, ale wiadomo, że o zwycięstwie decydują mniej pojazdy, a bardziej umiejętności i wytrzymałość kierowców.
W upalny weekend w Estonii, podczas gdy zawodnicy trenowali na torze, zespół Sinerta Racing rozwiązywał problem – jak zredukować dźwięk Lamborghini Huracan. Na trasie Audru w pobliżu miasta Parnawa podlega niezwykle surowym wymogom dotyczącym ograniczenia dźwięku (maks. 115 dB), a emisje załogowego samochodu Sim Racer przekroczyły limit o zaledwie kilka decybeli.
Tłumik wysłany kurierem nie dotarł na czas na miejsce wyścigu, dlatego zespół Sinerta Racing przetestował różne inne opcje wyciszania. Po wielu eksperymentach najskuteczniejszym rozwiązaniem okazały się skierowane w dół rury tłumika oraz siatka wbudowana w tłumik.
Następnym wyzwaniem dla polsko-łotewsko-estońskiego zespołu z Wilna będzie Parnu Summer Race w Estonii w dniach 21–22 sierpnia. Będzie to 6-godzinny wyścig z cyklu Baltic Endurance Championship. Partnerami strategicznymi zespołu Klion Racing Team są: Ambasada Rzeczypospolitej Polskiej w Wilnie, Orlen Oil, UAB Diurablis – Prekyba, UAB Klion oraz UAB Monrat Top Ratai.