W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy obecnego roku mieszkańcy kraju i firmy doświadczyli już prawie trzykrotnie większej liczby ataków oszustów bankowych niż w całym ubiegłym roku, informuje bank Swedbank.
Eksperci banku ds. bezpieczeństwa zauważają, że liczba oszustw telefonicznych i SMS-owych ostatnio znacznie wzrosła, a oszuści atakowali również firmy.
Łączna kwota strat poniesionych przez osoby fizyczne i firmy z powodu oszustw w pierwszych trzech kwartałach tego roku o 10 proc. przekracza kwotę utraconą w ciągu całego roku ubiegłego. Straty te mogły być jeszcze większe, ale specjaliści ds. bezpieczeństwa banku zareagowali szybko i skutecznie: zawiesili płatności i zwrócili klientom ponad milion euro – poinformowała Žygeda Augonė z Departamentu Bezpieczeństwa Swedbanku.
Dodała również, że oszuści szukają sposobów na wyłudzenie środków, przekonanie mieszkańców i firm do zatwierdzania fikcyjnych płatności, uzyskania dostępu do swoich kont, poznania innych poufnych informacji. Techniki te ulegają ciągłym zmianom, gdyż oszuści starają się przystosować się do obecnej rzeczywistości.
źródło: ELTA, fot. BNS/ Julius Kalinskas/ 15min.lt
Więcej na ten temat