Departament Migracji od poniedziałku wznowi przyjmowanie obywateli w „żywej kolejce”

Departament Migracji od poniedziałku wznowi przyjmowanie obywateli w żywej kolejce, fot. ELTA
podpis źródła zdjęcia

Od poniedziałku 22 sierpnia Departament Migracji wznowi obsługę obywateli we wszystkich jednostkach obsługi klienta w żywej kolejce.

Biorąc pod uwagę fakt, że największy przepływ interesantów jest obsługiwany w Wilnie, Kownie, Kłajpedzie, Poniewieżu i Szawlach, Departament Migracji w tych miastach w sierpniu ogłasza dłuższe godziny pracy w dni powszednie i weekendy: od poniedziałku do czwartku od godz. 07.30 do godz. 18.30, piątki od godz. 07.30 do godz. 17.15, sobota i niedziela od godz. 07.30 do godz. 16.30. W celu zapewnienia ciągłości wydawania paszportów, w sierpniu wnioski o wydanie lub zmianę paszportów będą przyjmowane wyłącznie w trybie ogólnym (w ciągu 1 miesiąca cena usługi wynosi 43 EUR).


Dla tych, którzy chcą zamówić paszport w niezwykle pilnym trybie, tj. tego samego dnia, opcja kolejki na żywo pozostaje jak dotychczas tylko w Wilnie (ul. Vytenio 18), cena tej usługi to 190 EUR i usługa ta będzie świadczona tylko w dni powszednie.


Departament Migracji zwraca uwagę, że dowody tożsamości będą nadal wydawane w zwykły sposób (w ciągu miesiąca, 5 dni lub 1 dnia): zarówno poprzez stanie w kolejce w dowolnym Dziale Obsługi Klienta w Dziale Migracji, jak i poprzez wcześniejszą rezerwację czasu i miejsca wizyty.


Departament Migracji prosi interesantów, których paszporty lub dowody osobiste są ważne przez dłuższy okres czasu, aby nie spieszyli się z przychodzeniem do działu, ponieważ mogą tworzyć się kolejki z powodu dużego napływu osób. Takim klientom proponujemy wcześniejszą rezerwację wizyty na stronie internetowej Departamentu Migracji, zaleca się regularne sprawdzanie dostępnych terminów w systemie rezerwacji wizyt Departamentu Migracji, gdyż często zdarza się, że wizyty są anulowane. Należy pamiętać, że nie ma możliwości rejestracji telefonicznej.


Przypominamy, że w sprawie wydania lub zmiany dokumentu osobistego można zwrócić się do dowolnej filii obsługi klienta Departamentu Migracji, niezależnie od deklarowanego miejsca zamieszkania.


źródło: ELTA, fot. ELTA
Więcej na ten temat