Elektroniczna rejestracja widzów i uczestników wydarzeń

Fot. BNS / Ernesta Čičiurkaitė
podpis źródła zdjęcia

Od 1 września organizatorzy imprez kulturalnych, rozrywkowych i innych wydarzeń i zgromadzeń będą musieli zapewnić dystrybucję biletów i / lub elektroniczną rejestrację widzów.

W ten sposób realizowana jest decyzja rządu o nie ograniczaniu liczby uczestników wydarzeń organizowanych w przestrzeniach otwartych i zamkniętych, ale jednocześnie dbanie o zapobieganie rozprzestrzeniania się koronawirusa.

W decyzji Szefa Państwowych Operacji Państwowego Pogotowia Ratunkowego przewidziano, że osoby organizujące imprezę, zobowiązane są do zebrania następujących danych osobowych: imię, nazwisko, numer telefonu, dane zamieszkania (ulica, numer domu, numer lokalu), miasto, samorząd, kraj.

Dane te muszą być zbierane bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą, i przetwarzane wyłącznie w celu realizacji działań zapobiegających i kontrolujących COVID-19.

Dane muszą być przechowywane maksymalnie przez 21 dni po wydarzeniu.
źródło: ar/BNS, fot. BNS / Ernesta Čičiurkaitė
Więcej na ten temat