Dynamika, samodoskonalenie, wolność twórcza i kontakt z przyrodą - to 4 filary, na których będzie się opierała strategia promocji wizerunku Litwy na świecie. Nasz kraj będzie przedstawiany jako start-up zdolny do współpracy z dużymi państwami świata.
Priorytetem koncepcji Co-create jest przyciągnięcie inwestycji oraz młodych talentów na Litwę poprzez pokazanie kraju, jako wielokulturowego, dostępnego dla osób z różnych dziedzin działalności.
Dynamika, samodoskonalenie, wolność twórcza i kontakt z przyrodą - to 4 filary, na których będzie się opierała strategia.
Jej realizacja potrwa 10 lat.
Z wykonanych badań wynika, że tylko 28 proc. osób na świecie wie coś więcej na temat Litwy.
W najbliższym czasie planowane jest stworzenie logo (markę) Litwy oraz zmodernizowanie strony internetowej lietuva.lt.
Ostania próba stworzenia strategii promocji wizerunku miała miejsce w 2006 roku. Było w niej jednak sporo luk. Zabrakło też woli politycznej. W efekcie projekt wylądował w szufladzie.
Priorytetowe państwa, do których zostanie skierowana promocja Litwy to: Niemcy, USA, Polska, Wielka Brytania i Szwecja.
Litwa rocznie na promocję wydaje 4,5 mln euro. Jej przygotowanie kosztowało 160 ty. euro.