Promocja wizerunku Litwy na świecie

Dynamika, samodoskonalenie, wolność twórcza i kontakt z przyrodą - to 4 filary, na których będzie się opierała strategia promocji wizerunku Litwy na świecie. Nasz kraj będzie przedstawiany jako start-up zdolny do współpracy z dużymi państwami świata.

Lithuania Co-create - to nowa koncepcja promocji wizerunku Litwy na świecie. Jej celem jest pokazanie potencjału Litwy, z wyraźnym akcentem na innowacje technologiczne, otwartość kulturową oraz wysoką jakość życia.

Priorytetem koncepcji Co-create jest przyciągnięcie inwestycji oraz młodych talentów na Litwę poprzez pokazanie kraju, jako wielokulturowego, dostępnego dla osób z różnych dziedzin działalności.

Dynamika, samodoskonalenie, wolność twórcza i kontakt z przyrodą - to 4 filary, na których będzie się opierała strategia.

Jej realizacja potrwa 10 lat.

Z wykonanych badań wynika, że tylko 28 proc. osób na świecie wie coś więcej na temat Litwy.

W najbliższym czasie planowane jest stworzenie logo (markę) Litwy oraz zmodernizowanie strony internetowej lietuva.lt.

Ostania próba stworzenia strategii promocji wizerunku miała miejsce w 2006 roku. Było w niej jednak sporo luk. Zabrakło też woli politycznej. W efekcie projekt wylądował w szufladzie.

Priorytetowe państwa, do których zostanie skierowana promocja Litwy to: Niemcy, USA, Polska, Wielka Brytania i Szwecja.

Litwa rocznie na promocję wydaje 4,5 mln euro. Jej przygotowanie kosztowało 160 ty. euro.
Więcej na ten temat