Od 28 maja nastąpi zmiana procedury obsługi klientów w „Regitrze” - będzie obsługiwanych więcej osób bez rejestracji wstępnej, a także zostaną zwiększone zasoby ludzkie instytucji. Odnosząc się do tych decyzji, minister spraw wewnętrznych Agnė Bilotaitė powiedział, że mają one na celu usprawnienie procesów, które utknęły w związku ze zwiększoną obecnie liczbą rejestracji samochodów.
A. Bilotaitė stwierdziła, że problemy związane z nową procedurą mają zostać rozwiązane poprzez zmianę procedury obsługi klientów.
„W odpowiedzi na samą sytuację, na te wyzwania, pragnę poinformować, że podjęliśmy już pewne działania i w najbliższym czasie zmieni się procedura obsługi klienta - od teraz więcej osób będzie obsługiwanych bez wcześniejszej rejestracji. Ta decyzja ma na celu bardziej efektywne zarządzanie ruchem klientów oraz, w pilnych przypadkach, obsługę klientów tego samego dnia” - powiedziała.
„System obsługuje ogromną liczbę klientów. (…) Widzimy, że liczba operacji wzrosła obecnie o jedną trzecią w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku” - dodała minister.
A. Bilotaitė nie szczędziła krytyki byłemu kierownictwu MSW w sprawie kłopotliwej rejestracji samochodów.
„Ustawa została uchwalona w czerwcu ubiegłego roku. Kiedy przyszliśmy do pracy w połowie grudnia, zobaczyliśmy, że były szef MSW najwyraźniej nie był w nastroju i nie podjął żadnych działań, aby należycie przygotować się do wejścia w życie tej ustawy. Ale podjęliśmy wszystkie kroki i przez te kilka miesięcy ciężko pracowaliśmy, aby 1 maja uruchomić system zgodnie z wymogami prawa” - zapewniła.
Zdaniem minister, konieczne jest zapewnienie płynności systemu rejestracji nowych samochodów, aby zmniejszyć cienie na tym rynku.
„Kolejnym bardzo ważnym elementem w tej sferze jest szara strefa, która jest ogromna. Według ekspertów leżą tu dziesiątki milionów euro, a skala jest oczywista. I naprawdę liczyliśmy na wyzwania po uruchomieniu tego systemu - widoczny wzrost liczby nowo rejestrowanych aut wskazuje na dużą skalę nielegalnej działalności. Korelacja jest bardzo wyraźna, dlatego bardzo ważne jest, aby ten system działał” - podkreśliła.
Obecnie wielu klientów w oddziałach „Regitry” jest obsługiwanych przez rejestrację wstępną: pierwszeństwo mają osoby zarejestrowane, a osoby niezarejestrowane są obsługiwane tylko w przypadku wolnych miejsc.
Według przedstawicieli „Regitry”, nowa procedura zacznie obowiązywać za dwa tygodnie, począwszy od 28 maja, ponieważ liczba miejsc rejestracji wstępnej jest obecnie już zaplanowana na najbliższe dwa tygodnie. Osoby, które już się zarejestrowały, będą obsługiwane w zaplanowanym czasie.
Ze względu na zwiększoną potrzebę rejestracji pojazdów, „Regitra” zwiększa liczbę pracowników. Obecnie na całej Litwie poszukiwanych jest 11 specjalistów ds. Rejestracji pojazdów, z czego 7 - w Wilnie. Do 1 maja zatrudniono dodatkowych 5 pracowników, a kolejnych 10 spodziewanych jest w najbliższej przyszłości.
Aby przyspieszyć obsługę klientów biznesowych, przedstawiciele nowych producentów pojazdów są już obsługiwani w dodatkowe dni wolne od pracy.
Od 17 maja przedstawiciele nowych producentów pojazdów, którzy zarejestrują duże ilości samochodów, stopniowo zaczną być obsługiwani w oddzielnym wileńskim oddziale. Będzie temu poświęcony jeden z trzech oddziałów w Wilnie, znajdujący się przy ul. A. Juozapavičiaus 6.
Obsługa klientów prywatnych w stolicy będzie nadal prowadzona w dwóch innych oddziałach - przy ul. Lentvario 7 i Senasis Ukmergės kel. 4.
Obecnie osobno obsługiwane są również firmy o statusie litewskich przewoźników.